BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 30, 2011

ragam dunia Fb. Tak ada kena mengena dengan sesiapa okeis!. No heart feeling ok !

Assalammualaikum^^, haa..arini nk smbang2 sket pasal fb(facebook) hee^_^ aku adelah fb addicted yg tegar! betul! xtipu...klu xon9 rase cm kurang jer..hahahaha;D (melampau aku ni!) ;P yela kawan2 pon tgur, 'an ko ni asyik fb je"..aku pon jawab la fb ni dunie hiburan aku..janji aku xkacau laki bini,couple2 dan seangkatan dgnnye dahla..huuuu;P dlm fb ni mcm2 peel(perangai) manusie yg aku jmpe...ade yg update status yg tah hape2..(bace bkali2 pon xpaham)..ade yg hobi tagged2 pic yg xbkenaan ngn aku..slaloonye pic duit! lol~ klu da byk sgt duit tu ce bg aku sket....xpon sedekah ke..ni dok tunjuk2 watpe..semak je! hahaha;D so lets cekidaout pe ragam2 dlm fb yg bole ditemui..;P

Jenis yang rajin giler tukar relationship diorang!
Satu hari  si abu tukar relationship dia yang dari single ke in relationship macam ni :
abu in relationship with minah”
Hah ! Lepas tuh berduyun-duyun orang komen yang berbunyi macam ni :
  • Wah bila kau tackle dia ni ! Melepas lah aku. Aku minat dia dulu kot !
  • Tahniah ! Korang dua orang memang sepadan sangat.
  • Alah layaklah dengan muka kau wei. Si minah bukan cantik mana pon. (Ni tak sebab jeles, mesti sebab kedengki )
Lepas tuh beberapa hari lepas tuh Matpet tukar relationship dia pulak:
abu is single”
Hah ! Lepas tuh masing-masing tunjuk simpati terutamanya yang girl-girl desperate lah:
  • Takpelah, nak buat macam mana kan, dah tak ada jodoh.
  • Wah cepat nya you single ! Takpe, I kan ada .
  • Layaklah dengan muka kau ! ( ni spesis kedengki tadi lah )
pas selang beberape minit tuka balik 
abu is in relationship with minah'..begitulah dalam minit2 seterusnye...huh~ (aku pon cmni gak..terutamenye time gado ngn bf..hahahahaha;D penyudahnye aku hide je info relationship tu..senang!)

Jenis yang rajin nak mati update status ! 

 Benda ni memang aku tabik springlah sebab aku pun tak rajin nak update status Facebook macam ni tau:
Pagi-pagi celik je mata pun hupdate status macam ni:
  • Good morning semua ! Ahh busuk nya bau mulut aku, aku pergi gosok gigi dulu ehh !
(5 minit kemudian)
  • Ahh beshnya gosok gigi tadi, mak kita beli ubat gigi cap kodomo lion ! Aishhh rasa nak mandi pulak. Kejap tau.
(5 minit kemudian)
  • Puasnya mandi tadi. airnye sejuk giler! Memang heaven.
(5 minit kemudian)
  • Laparnya ! Nak pergi sarapan lah. Mak kita buat tapai ubi belacan. Selamat menjamu selera.
(5 minit kemudian)
  • Sedapnya tapai ubi belacan yang mak kita buat. Nak sikit? Datanglah rumah !
Ahhh ! Kau rasa annoying tak bila setiap kali kau tekan refresh or reload balik page kau ni punya status je yang appear dekat wall kau. Gile annoying kan !

Jenis budak-budak baru nak up punya status !
jenab  ni baru je form 4 and disebabkan nak orang rasa dia comel gile nak mati, dia suka sangat update status macam ni:
  • Wawww ! Harieww nieww mak kiteww mawsak kuewtiaww bewwlacan ! Sapew-sapew yawg nak raseww silewwlah dawtang rumah kiteww !
Ahhh tension nya aku bila baca status macam ni ! Dahlah kena eja satu-satu. Baca status satu ni pon ambil masa sampai setengah jam!

Jenis yang suka bagi application dekat orang lain !
Hah ! Perasan tak kadang-kadang orang banyak post kat wall kau pasal application nak cium lah , nak senyum lah, bagi bunga rose lah, bagi hadiah lah sampai penuh wall kau ! benda ni aku tak kisah pun sebab lagi banyak aku dapat, tandanya lagi ramailah orang yang take care dekat aku. Ye tak ! Tapi kalau banyak sangat, memang aku remove lah sebab kadang-kadang laptop aku boleh jadi hangen sebab benda-benda ni semua.

Jenis yang suka nge-tagged kawan-kawan dengan gambar tah pape~
haaa yg ni aku suke...suke sgt! hahahaha;P kalau tag pic korang xpela..aku bole terima..yela..mungkin korg nk bgtau yg korg update pic baru..atau pon korg nk gtau yg korang ade baju baru...or ape2 yg baru..then aku pon bminat jugakla nk comment pic tu...tp yg aku xbekenan nye tag kt aku pic DUIT..aku tau kome ni byk duit..tp klu stakat nk tayang je bek xpayah....lenla klu korg blanje makan chicken chop ke ape ke..haaa cenggitu aku suke la...^_^ pastu kt pic duit tu korg rajin btul comment2..annoying btul aku sbb korg xsembang pasal aku pon kt comment2 tu..hahahaha;D

Status dari boipren kepada girlpren nya atau dari girlpren kepada boiprennya !

Hahaha...abu ni time-time in relationship dengan minah suka sangat post dekat wall minah yang berbunyi macam ni:
“ Ohh sayang, I love you until the end of my SPM”
Yang si minah ni pulak balas :
“ Ohh B, bestnya dengar you cakap macam tuh. I Love you to0 B !
Hahaha yang ni memang terkena kat batang hidung aku sendiri lah sebab aku pun memang suka post kat Wall Facebook boipren aku dengan status yang boleh buatkan kawan-kawan aku termuntah hijau. Tapi memang aku menyampah kalau status kau tuh, kau nak hupdate beribu-ribu kali macam kau sorang yang ada boipren or girlpren. Sekali sekala sudah lah ! Jangan over ! Memang lah masing-masing ada hak nak tulis apa-apa pun tapi hello ! Facebook ni semua kawan-kawan kau ada ! So paham-paham sendiri lah ehh.( t adelah yg mengajuk2@mengejek2 bile dlm kelas or whatsoever..hahahaha;D)
Ok lah tuh je lah yang aku nampak setiap kali aku bukak Facebook aku. Tapi apa-apa pun, disebabkan Facebook ni lah aku boleh terleka sebab enjoy sangat. Ingat ! Sebab Facebook jugaklah seseorang boleh putus dengan boipren or girlpren dia, sesorang boleh bergaduh dengan bestfriend dia and sesorang boleh jadi musuh dengan orang lain. So fikir dulu sebelum nak post apa-apa or buat apa-apa. Ada paham ?
Penat dah aku melalut and meraban ni. Thanks kerana sudi membaca and ingat ehh ! Entry ni tak ada kena mangena dengan sesiapa pun, benda ni semua umum. PEACE ! No heart feeling ok.

p/s--> zaman dolu2 xde facebook korg gune pe erk?;P

love andarienne
credit to reenbuttlady-dalinda.blogspot.com