BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 12, 2011

pemandu lelaki vs pemandu perempuan ^_^

tajuk pon da bole agak kan...huu~ bile sembang pasal pemanduan ni ramai yg akan memperlekehkan perempuan..sakit ati akuh>,< huh! xyah tgk jauh2 or tgk org lain...bile ayah/abg/sepupu (llki)/pakcik2 korang bawak kete then ade pemandu kete depan slow jer...trus dgn otomatiknye mulut mereke bkate "ni musti perempuan yg bawak nih..slow nk mampos!..' tlinge aku yg dgr pedih jer..d(".")b tpiiii...bile mereke2 nih potong jer krete depan dorg tuu..tup2 pemandunye LELAKI! hah! hambek ko! kasihan golongan perempuan...asyik di DISKRIMINASI kan oleh kaum adam nih! huh..sakit jiwo den! ni sedikit perbezaan antara cara pemanduan lelaki n perempuan..^_^

Perempuan
  1. mengamalkan sikap terlalu berhati-hati di jalan raya. (smpai bawak kereta di lorong paling kanan dengan kelajuan 40km/j)
  2. dikatekan lembap semase memandu.. (sampai ati kaum adam nih! )
  3. terlalu mengikut peraturan. (heh..ni tuk keselamatan diri tau!)
  4. beli kereta pastu pakai smpai lingkup! xde maintenance lgsg kt krete tuh..(sbnarnye kteorg ni kesian kt mekanik2 bengkel krete tu..klau kteorg maintain condition krete tu, mekanik2 tu xde kje lak..hahahaha;D (masuk akal x?) ).
  5. terlampau obses menghias dlmn kerete yg kadang kale myusahkan diri sendiri. (ahaks! yg ni aku xtawu la kan...yela aku tgk krete lelaki pon ade patung hello kitty kt cermin blakang tuh=.=' besar siot! hahahaha^_^)
  6. Gemar meletakkan segala benda dalam kereta cthnye baju n kasut tinggi berpasang2 kt boot krete tuh.(pe gune krete besa kalau kosong jer..ye dak?boot krete dibuat besa2 mmg utk di isi barang ye tuan2 dan puan2..)^_^
  7. kerete lagi bersepah drp lelaki..(yeke?aku tgk krete kawan2 aku elok jer..xde lak penuh sampah..hmmm)
Lelaki
  1. tak sabar ketike memandu..(yg ni aku 100% agreed..sbb aku penah alaminye..huh..aku bawak moto, pastu ade kete ptong laju giler..then break btul2 depan moto aku n dgn slambernye masuk simpang kiri aku..huh! mmg bbakul2 lah aku sumpah mamat tuh..nasib baik aku xjatuh sbb brek time tu..)
  2. suka membunyikan hon jika tak puas hati dgn keaddan time tu..(haa ni g 1 aku stuju..dah terang2 lagi benderang jalan jammed..lagi mau hon2..sengal btul! (tp rasenye ponpuan pon ade wt cmnih..) ^_^
  3. sangat xsuka same peraturan jalanraya yg ditetapkan oleh kerajaan..(hahahaha;D absolutely true! da terang2 60km/j...tp dok tibai 130km/j jugak..huu~ tp bile dpt saman speed trap marah plak..padehal salah diri sendiri..huu~ ) tp kawan2 ak pon ramai yg suke bwk laju2..perempuan lak tu..heh~
  4. selalu melabelkan pemandu wanita lembap dan menyusahkan sedangkan kadang kala yang terjadi adalah berpunca daripada kaum sejenis mereka jgk. (klau dah lelaki tu mmg xmau mgaku kalah ngn perempuan...) huh=.='
  5. menjage kerete lebih drp mjage isteri sendiri! (hahaha;D ni sgt btul! yela sggup bhabis tuk krete..hias tu la hias ni lah..tuka itu lah tuka ini lah..padehal  kilang kluarkan krete tu elok dah..xde cacat mane2..tp kaum adam ni mmg suka dok modified kereta..(ade yg aku tgk tuk spoiler tggi giler..n dgn slambenye aku btnye 'nk terbang ye bang' hahahaha;D nk krete lg laju katenye...)
 huhuhu~ whatever it is lelaki n perempuan ni same je...nobody perfect kan..MANUSIA BUAT SILAP...lainlah kalau kome ni alien..gyahahaha;D


Love An Darienne